نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» سعیید زین‌العابدینی دیپلم افتخار آی‌تی‌آی و یونسکو را در جشنواره کودک و نوجوان تفلیس دریافت کرد.

اهدای دیپلم افتخار آی‌تی‌آی به نمایشی ویژه خردسالان

۱۹ خرداد ۱۴۰۱

به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره کودک و نوجوان تفلیس کشور گرجستان از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خرداد در شهر تفلیس برگزار شد و نمایش «قیچی ای که دنبال کار می گشت» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی سعید زین العابدینی با اجرای موفق خود در این جشنواره، دیپلم افتخار به خاطر بهترین اجرای نمایش و بهترین طراحی و ساخت عروسک را از سوی موسسه بین المللی تئاتر (ITI) یونسکو دریافت کرد.

همچنین مریم آشوری از بازیگران این نمایش، کاندیدای بهترین بازیگری معرفی شد.

این نمایش ویژه گروه سنی خردسال و کودک و از تولیدات طرح کتاب- تئاتر- مدرسه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و چندی پیش در پردیس تئاتر شهرزاد به مدت ۳۰ شب اجرا داشته که با استقبال بسیار خوب تماشاگران مواجه شد.

در بازی_نمایش «قیچی ای که دنبال کار می گشت» مریم آشوری و عبد آتشانی به عنوان بازیگر و بازی دهنده عروسک، عبد آتشانی به عنوان آهنگساز، مژده ذکریاپور به عنوان طراح صحنه و سازنده عروسک، مجتبی گیویان به عنوان طراح نور، عباس شاه‌چراغی به عنوان دستیار کارگردان، ریحانه مطهری و روژین ستاری مسئول روابط عمومی و روشنک کریمی مسئول تبلیغات مجازی و رسانه همکاری می کنند.

این اثر روایت استاد آهنگری است که در کارگاهش قیچی تیزی می‌سازد، آن را برای روز مبادا در گوشه‌ای می‌گذارد. پس از چند روز که قیچی احساس تنهایی و طرد شدن می‌کند، برای پیدا کردن یک کار خوب از مغازه بیرون می‌رود و … .

موسسه بین المللی تئاتر (ITI) یک موسسه غیردولتی زیر نظر یونسکو است که در زمینه هنرهای نمایشی فعالیت می کند. علاوه بر این، انجام فعالیت های مشترک از طرف سازمان های مرتبط با یونسکو با هدف بسط و توسعه تئاتر به عنوان زبانی جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی در جهان از دیگر ماموریت های این موسسه بین المللی است.